opaque spot in the door's window

Techniek van de C6, tips en links, vragen, antwoorden / C6 technisches Forum, Tips und Links, Fragen, Antworten
Antworten
Zeppeloen

opaque spot in the door's window

Beitrag von Zeppeloen » Fr Jun 16, 2017 8:55 pm

I am looking for a C6.
I have been offered one, and it has a milky/opaque spot in the front door's window. Obviously, the double glazing is not properly sealed anymore.
The opaque spot itself does not bother me much; but if water were to enter between the two panes and crack on them on freezing, that would bother me indeed.
Is the opaque spot a problem?

Rob
Site Admin

Re: opaque spot in the door's window

Beitrag von Rob » Do Jun 22, 2017 10:32 am

Hier een foto van het verschijnsel, de troebele plek is wellicht door vocht veroorzaakt? Wie kent dit fenomeen en/of heeft het ook gehad? Moet ik me er zorgen over maken?

Klik op de foto voor een grotere afbeelding

Bild

centre-c6
Re: opaque spot in the door's window

Beitrag von centre-c6 » So Jul 09, 2017 10:14 am

Dit zien we een enkele keer meer, alleen de ramen met gelaagd glas hebben dit. De binnen en buitenzijde worden bij elkaar gehouden door folie en lijm, hier laat de lijm soms los en ontstaat er een witte plek. Vervangen is de enige optie. Vanwege de exclusiviteit bij het gebruik hiervan zie je dit bij de zijruiten soms. Veel merken hebben dit fenomeen bij hun voorruiten. De geharde ruiten kan dit niet voorkomen omdat ze enkel zijn uitgevoerde. Maar ook een stuk lawaaierig zijn van geluid van buitenaf.

Antworten